ProPack

Nog efficiënter werken binnen Dynamics
365 Business Central met onze
ProPack app!

De BriteBlue ProPack Extensie voegt handige functionaliteiten toe aan Dynamics 365 Business Central, die het gebruik van het systeem nog vriendelijker én efficiënter maken. Deze functionaliteiten zijn door BriteBlue ontwikkeld op basis van jarenlange praktijkervaring.

Een selectie van de Key features:

Als functioneel beheerder van BC kun je nu een e-mailnotificatie ontvangen bij het falen van een geplande Taakrijwachtpost, zodat je hier tijdig op geattendeerd wordt.

Met deze functie wordt de sortering voor alle Verkooppagina’s en Inkooppagina’s in BC aangepast. Standaard zet BC het laagste documentnummer bovenaan. Met deze functie wordt het hoogste documentnummer bovenaan gezet, zodat je sneller je meest recente documenten kunt vinden.

Bestanden die je genereert vanuit BC hebben als bestandsnaam standaard alleen de naam van het document. Deze hebben geen unieke bestandsnamen. Daardoor zijn de bestanden niet altijd herkenbaar.

Met deze functie ingeschakeld krijgen alle bestanden (downloads, verzenden, enz) die door BC gegenereerd worden een bestandsnaam “<<Document Type>> <<Document Nummer>>”. Daardoor zijn deze documenten door de interne organisatie én door klanten en leveranciers makkelijker herkenbaar.

Wanneer je Business Central zo hebt ingericht dat je één bedrijf meerdere Business Units (divisies, merklabels etc.) vertegenwoordigt, automatiseer je het liefst het gebruik van de juiste layouts voor de juiste Business Unit zodat dit niet handmatig per klant/leverancier ingesteld dient te worden.

Voor elke Klantsjabloon en Leverancierssjabloon kun je een set specifieke Custos Lay-outs definiëren, passend bij de Business Unit (en dus de huisstijl) waartoe die Klant of Leverancier behoort. Deze set lay-outs wordt ingevoegd op de klantenkaart of leverancierskaart bij het aanmaken van een nieuwe klant of leverancier bij toepassing van dat sjabloon.

Het is mogelijk om een onderhoudsbericht in te plannen. Onderhoud is in Business Central bijna niet meer nodig, maar bij het installeren van een (nieuwe versie van) een app kan het handig zijn dit aan te kondigen aan gebruikers. Het aankondigen van “gepland onderhoud” helpt gebruikers om tijdig hun werk op te slaan en/of rekening te houden met een tijdelijk niet beschikbare omgeving.

Deze functionaliteit breidt de standaard BC opmerkingen functionaliteit uit, voor Klanten, Contacten, Leveranciers en Artikelen. Opmerkingen over deze stamgegevens kunnen verderop in het proces worden gebruikt door ze te tonen als waarschuwing. Dit is erg handig om eenvoudig herinnerd te worden aan speciale afspraken of regelingen voor bijvoorbeeld Klanten en Leveranciers.

Van elk van de opmerkingen op de bronnen, kun je aangeven bij welke doeldocumenten deze getoond moeten worden. Bijvoorbeeld: een opmerking van een Klant, alleen tonen bij het maken van een nieuwe Verkooporder, en andere opmerkingen alleen bij het maken van een Creditfactuur.

Standaard staat BC het toe dat je niet-goedgekeurde documenten kunt versturen naar je klanten en leveranciers, door deze af te drukken of te versturen als PDF. Wanneer je als organisatie werkt met de goedkeuringsworkflow in BC, is het niet gewenst om niet-goedgekeurde documenten te versturen naar klanten of leveranciers, zonder dat deze documenten herkenbaar zijn als zijnde concept.

Je kunt dit ondervangen door gebruik te maken van de aangepaste rapportlay-outs (RDLC’s) die meegeleverd worden met ProPack. Wanneer een document nog niet de status “vrijgegeven” heeft, wordt er een watermerk “CONCEPT” getoond op de afdruk van deze rapport lay-outs. Deze functionaliteit werkt op de Verkoopofferte, Verkooporderbevestiging en Inkooporder.

We hebben een aantal opties toegevoegd waarmee je meer grip kunt houden op datums in Verkoopoffertes en Verkooporders. Veel organisaties gebruiken deze datums om op te sturen. En daarnaast is een juiste Boekingsdatum van belang voor de financiële administratie.

Je kunt er voor kiezen om bij het converteren van een Verkoopofferte naar Verkooporder, de Document- en Werkdatum bij te werken naar de werkdatum. Ook is het mogelijk om de Verzenddatum bij te werken naar de werkdatum, zodat deze niet op de “oude” Verzenddatum blijft staan ten tijde van het aanmaken van de Verkoopofferte.

Tenslotte zijn er opties die de Boekingsdatum van de Verkoopofferte en/of Verkooporder bijwerken, telkens wanneer deze documenten geopend worden. Zodat hiermee voorkomen wordt dat deze documenten in een eerdere (afgesloten) boekingsperiode, geboekt worden.

Maak gebruik van BriteBlue ProPack365!

Ga direct naar de Microsoft AppSource omgeving, en probeer ProPack365 nu 14 dagen gratis.

Contact

Benieuwd hoe wij
jou kunnen helpen?

Stuur Gert-Jan een bericht via Whatsapp
Start chat

Neem contact op en we vertellen je er alles over. De koffie staat klaar! Vul onderstaand formulier in of WhatsApp Gert-Jan direct.

Wil jij?

Werken bij de meest gezellige club IT-professionals in Nederland?

Solliciteer op een van onze vacatures en overtuig ons waarom jij waarde kan toevoegen voor ons en onze klanten!